Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 150 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,7 %25,6 %1 545 00058 %
Yle TV210,4 %7,7 %1 478 00055 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,2 %964 00036 %
Yle yhteensä39,7 %36,5 %1 803 00067 %
MTV319,1 %23,4 %1 611 00060 %
Sub4,8 %5,0 %1 107 00041 %
AVA2,4 %2,5 %774 00029 %
MTV:n maksukanavat2,2 %2,4 %430 00016 %
MTV yhteensä28,6 %33,2 %1 787 00067 %
Nelonen6,3 %7,7 %1 318 00049 %
Jim2,7 %2,6 %955 00036 %
Liv1,2 %1,3 %774 00029 %
Hero0,5 %0,5 %323 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %12,1 %1 569 00058 %
TV53,4 %3,6 %962 00036 %
Kutonen3,5 %3,2 %867 00032 %
Frii1,8 %1,8 %546 00020 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %39 0001 %
TLC0,5 %0,5 %486 00018 %
Warner Bros. Discovery9,4 %9,3 %1 273 00047 %
STAR Channel3,1 %2,9 %751 00028 %
National Geographic Channel3,5 %2,3 %716 00027 %
Disney Finland6,6 %5,2 %1 044 00039 %
Muut5,4 %4,7 %861 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 150 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.