Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2025
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 724 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 695 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,0 %30,6 %684 00095 %
Yle TV26,6 %5,2 %586 00081 %
Yle Teema&Fem6,0 %4,2 %525 00073 %
Yle yhteensä43,6 %40,0 %695 00096 %
MTV326,8 %30,5 %659 00091 %
Sub3,3 %4,0 %440 00061 %
AVA3,2 %2,8 %360 00050 %
MTV:n maksukanavat1,1 %0,6 %126 00017 %
MTV yhteensä34,4 %37,9 %662 00091 %
Nelonen5,7 %7,2 %536 00074 %
Jim1,2 %0,9 %335 00046 %
Liv1,6 %1,3 %334 00046 %
Hero0,3 %0,3 %109 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,7 %9,7 %574 00079 %
TV52,0 %1,6 %351 00049 %
Kutonen1,1 %1,1 %253 00035 %
Frii2,8 %3,2 %231 00032 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %00 %
TLC2,4 %2,0 %230 00032 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,8 %454 00063 %
STAR Channel1,0 %1,3 %254 00035 %
National Geographic Channel2,0 %1,0 %223 00031 %
Disney Finland3,0 %2,3 %330 00046 %
Muut2,4 %2,5 %265 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %695 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.