Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2025
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 701 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,5 %11,3 %297 00042 %
Yle TV210,4 %6,8 %315 00045 %
Yle Teema&Fem1,9 %1,9 %121 00017 %
Yle yhteensä22,9 %20,0 %434 00062 %
MTV327,1 %30,1 %391 00056 %
Sub3,4 %2,7 %184 00026 %
AVA2,9 %2,7 %176 00025 %
MTV:n maksukanavat2,5 %2,6 %78 00011 %
MTV yhteensä35,8 %38,2 %449 00064 %
Nelonen10,9 %13,9 %320 00046 %
Jim2,0 %2,6 %159 00023 %
Liv1,8 %1,7 %121 00017 %
Hero0,4 %0,6 %39 0006 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %18,8 %386 00055 %
TV53,6 %3,8 %176 00025 %
Kutonen1,4 %1,8 %118 00017 %
Frii5,5 %3,7 %106 00015 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %5 0001 %
TLC4,9 %3,0 %133 00019 %
Warner Bros. Discovery15,5 %12,3 %303 00043 %
STAR Channel5,4 %5,1 %150 00021 %
National Geographic Channel1,7 %2,3 %89 00013 %
Disney Finland7,1 %7,4 %208 00030 %
Muut4,1 %4,1 %153 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %583 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.