Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2025
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 578 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 568 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 99 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,9 %32,0 %559 00097 %
Yle TV29,5 %7,3 %516 00090 %
Yle Teema&Fem4,5 %3,8 %475 00082 %
Yle yhteensä45,9 %43,1 %565 00098 %
MTV319,6 %24,6 %550 00096 %
Sub4,6 %5,3 %431 00075 %
AVA2,7 %2,7 %340 00059 %
MTV:n maksukanavat2,0 %1,6 %164 00028 %
MTV yhteensä28,9 %34,2 %550 00096 %
Nelonen4,7 %5,5 %447 00078 %
Jim2,4 %1,7 %344 00060 %
Liv0,9 %0,9 %304 00053 %
Hero0,4 %0,5 %139 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,5 %8,7 %480 00083 %
TV52,4 %2,8 %349 00061 %
Kutonen2,9 %2,4 %341 00059 %
Frii1,6 %1,6 %219 00038 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %11 0002 %
TLC0,4 %0,2 %198 00034 %
Warner Bros. Discovery7,5 %7,1 %421 00073 %
STAR Channel1,6 %1,5 %259 00045 %
National Geographic Channel3,6 %2,4 %308 00053 %
Disney Finland5,2 %3,9 %368 00064 %
Muut4,6 %3,7 %299 00052 %
Yhteensä100,0 %100,0 %568 00099 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.