Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2025
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 624 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,9 %22,4 %525 00077 %
Yle TV26,3 %5,3 %412 00060 %
Yle Teema&Fem3,7 %2,7 %337 00049 %
Yle yhteensä30,8 %30,3 %574 00084 %
MTV323,6 %27,2 %531 00078 %
Sub2,9 %2,7 %321 00047 %
AVA3,7 %3,6 %263 00039 %
MTV:n maksukanavat1,0 %0,8 %115 00017 %
MTV yhteensä31,3 %34,4 %579 00085 %
Nelonen10,3 %12,7 %452 00066 %
Jim2,3 %2,0 %270 00040 %
Liv2,0 %1,9 %280 00041 %
Hero0,3 %0,3 %91 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %16,9 %513 00075 %
TV53,9 %3,3 %336 00049 %
Kutonen1,9 %1,5 %249 00036 %
Frii5,5 %5,4 %216 00032 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %22 0003 %
TLC2,6 %1,9 %183 00027 %
Warner Bros. Discovery14,1 %12,3 %444 00065 %
STAR Channel2,4 %2,3 %199 00029 %
National Geographic Channel2,4 %1,5 %210 00031 %
Disney Finland4,8 %3,8 %302 00044 %
Muut4,4 %2,6 %243 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %624 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.