Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2025
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 625 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,5 %21,8 %503 00073 %
Yle TV28,2 %5,5 %415 00061 %
Yle Teema&Fem2,9 %1,9 %324 00047 %
Yle yhteensä31,6 %29,3 %556 00081 %
MTV323,8 %27,9 %525 00077 %
Sub3,6 %3,5 %338 00049 %
AVA3,4 %3,3 %268 00039 %
MTV:n maksukanavat1,2 %0,6 %125 00018 %
MTV yhteensä32,1 %35,4 %574 00084 %
Nelonen8,9 %11,1 %449 00066 %
Jim2,2 %2,3 %241 00035 %
Liv2,1 %2,1 %294 00043 %
Hero0,3 %0,2 %94 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %15,8 %494 00072 %
TV54,0 %3,3 %337 00049 %
Kutonen1,8 %1,8 %249 00036 %
Frii5,6 %5,7 %203 00030 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %15 0002 %
TLC2,7 %1,6 %200 00029 %
Warner Bros. Discovery14,3 %12,6 %431 00063 %
STAR Channel2,0 %2,2 %233 00034 %
National Geographic Channel2,3 %1,8 %184 00027 %
Disney Finland4,3 %4,1 %313 00046 %
Muut4,3 %2,9 %235 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %625 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.