Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2025
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 497 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 998 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,7 %24,0 %1 427 00057 %
Yle TV211,6 %8,9 %1 369 00055 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,9 %911 00036 %
Yle yhteensä40,4 %35,9 %1 641 00066 %
MTV318,5 %23,6 %1 541 00062 %
Sub5,2 %6,1 %1 103 00044 %
AVA2,1 %2,1 %699 00028 %
MTV:n maksukanavat2,0 %1,8 %465 00019 %
MTV yhteensä27,9 %33,6 %1 669 00067 %
Nelonen6,4 %7,9 %1 271 00051 %
Jim3,0 %2,7 %918 00037 %
Liv1,0 %0,9 %681 00027 %
Hero0,5 %0,4 %288 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,0 %12,0 %1 472 00059 %
TV53,1 %3,3 %904 00036 %
Kutonen3,7 %3,1 %915 00037 %
Frii1,8 %1,6 %483 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %40 0002 %
TLC0,5 %0,4 %436 00017 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,7 %1 259 00050 %
STAR Channel2,9 %3,0 %778 00031 %
National Geographic Channel3,7 %2,5 %697 00028 %
Disney Finland6,6 %5,5 %1 018 00041 %
Muut5,0 %4,8 %847 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 998 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.