Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2025
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 690 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 632 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,7 %22,0 %508 00074 %
Yle TV210,0 %8,7 %476 00069 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,7 %358 00052 %
Yle yhteensä35,9 %33,5 %574 00083 %
MTV318,0 %20,3 %516 00075 %
Sub5,8 %5,9 %424 00061 %
AVA2,5 %2,7 %283 00041 %
MTV:n maksukanavat1,8 %2,0 %157 00023 %
MTV yhteensä28,1 %30,8 %571 00083 %
Nelonen7,1 %9,1 %466 00068 %
Jim3,4 %3,3 %334 00048 %
Liv0,9 %0,9 %256 00037 %
Hero0,4 %0,2 %112 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %13,5 %538 00078 %
TV54,2 %4,3 %372 00054 %
Kutonen4,5 %3,7 %354 00051 %
Frii2,5 %2,2 %196 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %17 0003 %
TLC0,6 %0,5 %156 00023 %
Warner Bros. Discovery12,4 %11,2 %483 00070 %
STAR Channel3,6 %3,7 %280 00041 %
National Geographic Channel3,7 %2,6 %270 00039 %
Disney Finland7,3 %6,3 %371 00054 %
Muut4,9 %5,2 %300 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %632 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.