Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2025
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 747 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 315 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,8 %23,0 %1 624 00059 %
Yle TV211,5 %7,7 %1 552 00057 %
Yle Teema&Fem3,9 %2,9 %1 000 00036 %
Yle yhteensä39,2 %33,7 %1 929 00070 %
MTV324,8 %30,3 %1 769 00064 %
Sub3,1 %3,6 %1 019 00037 %
AVA3,0 %2,8 %765 00028 %
MTV:n maksukanavat1,5 %0,7 %396 00014 %
MTV yhteensä32,4 %37,4 %1 928 00070 %
Nelonen7,0 %9,1 %1 382 00050 %
Jim2,0 %2,1 %841 00031 %
Liv2,2 %1,9 %856 00031 %
Hero0,3 %0,2 %291 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %13,3 %1 639 00060 %
TV52,8 %2,4 %891 00032 %
Kutonen1,3 %1,3 %682 00025 %
Frii3,8 %4,0 %570 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %29 0001 %
TLC2,3 %1,7 %585 00021 %
Warner Bros. Discovery10,4 %9,5 %1 270 00046 %
STAR Channel1,7 %2,0 %734 00027 %
National Geographic Channel2,0 %1,4 %557 00020 %
Disney Finland3,7 %3,4 %961 00035 %
Muut3,5 %2,9 %751 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 315 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.