Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2025
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 747 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,1 %24,3 %1 630 00059 %
Yle TV214,8 %8,1 %1 586 00058 %
Yle Teema&Fem4,5 %3,6 %1 134 00041 %
Yle yhteensä42,3 %36,0 %1 950 00071 %
MTV321,1 %24,3 %1 718 00063 %
Sub3,2 %3,6 %1 031 00038 %
AVA3,0 %3,3 %771 00028 %
MTV:n maksukanavat1,3 %1,2 %393 00014 %
MTV yhteensä28,7 %32,5 %1 920 00070 %
Nelonen7,0 %9,8 %1 407 00051 %
Jim2,1 %2,4 %849 00031 %
Liv2,0 %1,9 %785 00029 %
Hero0,3 %0,3 %290 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %14,4 %1 637 00060 %
TV52,8 %2,5 %998 00036 %
Kutonen1,7 %1,9 %655 00024 %
Frii4,1 %4,6 %599 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %33 0001 %
TLC2,4 %2,0 %566 00021 %
Warner Bros. Discovery11,0 %11,0 %1 329 00048 %
STAR Channel1,8 %2,1 %643 00023 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %514 00019 %
Disney Finland3,4 %3,4 %853 00031 %
Muut3,7 %3,4 %789 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 281 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.