Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2025
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 701 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 568 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,0 %9,0 %282 00040 %
Yle TV216,5 %8,9 %311 00044 %
Yle Teema&Fem1,9 %1,6 %147 00021 %
Yle yhteensä26,3 %19,5 %416 00059 %
MTV321,7 %25,4 %361 00051 %
Sub3,6 %3,4 %191 00027 %
AVA1,9 %2,1 %132 00019 %
MTV:n maksukanavat3,1 %4,3 %83 00012 %
MTV yhteensä30,3 %35,2 %436 00062 %
Nelonen9,1 %11,4 %272 00039 %
Jim2,4 %3,4 %157 00022 %
Liv3,2 %3,4 %145 00021 %
Hero0,4 %0,2 %43 0006 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %18,5 %351 00050 %
TV53,3 %3,7 %194 00028 %
Kutonen2,3 %2,2 %123 00018 %
Frii5,8 %5,2 %104 00015 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %19 0003 %
TLC5,1 %4,1 %116 00016 %
Warner Bros. Discovery16,4 %15,3 %300 00043 %
STAR Channel3,8 %5,2 %134 00019 %
National Geographic Channel2,2 %2,5 %81 00011 %
Disney Finland5,9 %7,7 %179 00025 %
Muut7,8 %6,8 %163 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %568 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.