Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 261 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %30,8 %1 227 00094 %
Yle TV216,8 %9,1 %1 130 00087 %
Yle Teema&Fem4,6 %4,2 %965 00074 %
Yle yhteensä50,3 %44,1 %1 255 00096 %
MTV320,1 %24,2 %1 181 00091 %
Sub3,5 %4,3 %825 00063 %
AVA2,6 %3,0 %645 00050 %
MTV:n maksukanavat1,4 %1,0 %305 00023 %
MTV yhteensä27,5 %32,4 %1 206 00093 %
Nelonen4,5 %6,6 %967 00074 %
Jim1,8 %1,7 %659 00051 %
Liv1,4 %1,6 %589 00045 %
Hero0,3 %0,3 %279 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,0 %10,2 %1 067 00082 %
TV52,1 %1,8 %745 00057 %
Kutonen2,3 %2,4 %556 00043 %
Frii2,1 %2,5 %464 00036 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %12 0001 %
TLC1,0 %1,0 %378 00029 %
Warner Bros. Discovery7,6 %7,8 %900 00069 %
STAR Channel1,0 %1,1 %494 00038 %
National Geographic Channel2,7 %1,7 %515 00040 %
Disney Finland3,8 %2,8 %673 00052 %
Muut2,8 %2,8 %533 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 261 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.