Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2025
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 724 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 695 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %30,8 %669 00092 %
Yle TV215,0 %8,0 %596 00082 %
Yle Teema&Fem5,6 %4,5 %526 00073 %
Yle yhteensä49,8 %43,4 %688 00095 %
MTV322,8 %26,0 %645 00089 %
Sub2,8 %3,5 %420 00058 %
AVA2,9 %3,1 %326 00045 %
MTV:n maksukanavat0,7 %0,4 %138 00019 %
MTV yhteensä29,3 %33,0 %664 00092 %
Nelonen4,9 %7,5 %517 00071 %
Jim1,4 %1,4 %314 00043 %
Liv2,0 %1,9 %325 00045 %
Hero0,3 %0,4 %148 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,6 %11,2 %573 00079 %
TV52,1 %1,4 %379 00052 %
Kutonen1,3 %1,4 %244 00034 %
Frii2,8 %3,5 %252 00035 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %00 %
TLC1,8 %1,8 %222 00031 %
Warner Bros. Discovery7,9 %8,1 %460 00064 %
STAR Channel0,9 %1,1 %238 00033 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %221 00031 %
Disney Finland2,5 %2,2 %314 00043 %
Muut2,0 %2,2 %259 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %695 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.