Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2025
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 497 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 990 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,7 %24,5 %1 504 00060 %
Yle TV216,8 %10,0 %1 401 00056 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,9 %957 00038 %
Yle yhteensä43,6 %37,4 %1 712 00069 %
MTV316,7 %20,5 %1 522 00061 %
Sub4,9 %5,6 %1 034 00041 %
AVA2,1 %2,7 %745 00030 %
MTV:n maksukanavat2,9 %3,2 %474 00019 %
MTV yhteensä26,7 %32,0 %1 704 00068 %
Nelonen5,8 %7,7 %1 245 00050 %
Jim2,5 %2,7 %851 00034 %
Liv1,0 %1,2 %616 00025 %
Hero0,3 %0,3 %289 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,6 %11,9 %1 443 00058 %
TV52,6 %2,8 %980 00039 %
Kutonen3,9 %4,0 %856 00034 %
Frii1,8 %1,9 %488 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %47 0002 %
TLC0,5 %0,5 %425 00017 %
Warner Bros. Discovery9,0 %9,4 %1 277 00051 %
STAR Channel2,7 %2,7 %695 00028 %
National Geographic Channel3,4 %2,3 %682 00027 %
Disney Finland6,1 %5,0 %965 00039 %
Muut5,7 %6,1 %805 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 990 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.