Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2025
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 578 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 566 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 39 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %30,8 %558 00097 %
Yle TV218,7 %10,4 %534 00092 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,7 %439 00076 %
Yle yhteensä51,0 %45,0 %566 00098 %
MTV317,0 %22,0 %536 00093 %
Sub4,2 %5,2 %405 00070 %
AVA2,1 %2,8 %320 00055 %
MTV:n maksukanavat2,1 %1,7 %166 00029 %
MTV yhteensä25,4 %31,7 %542 00094 %
Nelonen4,0 %5,6 %451 00078 %
Jim2,2 %2,1 %344 00060 %
Liv0,9 %1,2 %265 00046 %
Hero0,2 %0,2 %131 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä7,3 %9,1 %494 00085 %
TV52,1 %2,3 %365 00063 %
Kutonen3,3 %3,5 %312 00054 %
Frii1,3 %1,3 %212 00037 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %12 0002 %
TLC0,2 %0,1 %156 00027 %
Warner Bros. Discovery7,2 %7,4 %440 00076 %
STAR Channel1,2 %1,0 %255 00044 %
National Geographic Channel4,0 %2,4 %294 00051 %
Disney Finland5,1 %3,4 %359 00062 %
Muut3,8 %3,6 %274 00047 %
Yhteensä100,0 %100,0 %566 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.