Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2025
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 578 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 560 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,6 %29,7 %551 00095 %
Yle TV212,1 %8,9 %509 00088 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,8 %433 00075 %
Yle yhteensä47,4 %42,4 %554 00096 %
MTV318,5 %24,8 %532 00092 %
Sub4,6 %6,2 %413 00072 %
AVA2,1 %1,9 %300 00052 %
MTV:n maksukanavat1,7 %1,3 %183 00032 %
MTV yhteensä27,0 %34,2 %532 00092 %
Nelonen5,4 %6,5 %446 00077 %
Jim2,0 %1,6 %321 00055 %
Liv1,0 %0,9 %299 00052 %
Hero0,6 %0,5 %126 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,0 %9,5 %482 00083 %
TV52,2 %2,4 %340 00059 %
Kutonen2,9 %2,5 %326 00056 %
Frii1,6 %1,3 %193 00033 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %16 0003 %
TLC0,4 %0,3 %201 00035 %
Warner Bros. Discovery7,4 %6,8 %415 00072 %
STAR Channel1,5 %1,5 %278 00048 %
National Geographic Channel4,1 %2,5 %279 00048 %
Disney Finland5,5 %4,0 %355 00061 %
Muut4,0 %3,2 %288 00050 %
Yhteensä100,0 %100,0 %560 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.