Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2025
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 497 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 985 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,1 %25,8 %1 473 00059 %
Yle TV29,9 %7,6 %1 357 00054 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,2 %929 00037 %
Yle yhteensä39,6 %36,6 %1 668 00067 %
MTV319,2 %23,3 %1 536 00062 %
Sub4,8 %5,1 %1 056 00042 %
AVA2,4 %2,5 %758 00030 %
MTV:n maksukanavat2,2 %2,4 %408 00016 %
MTV yhteensä28,7 %33,2 %1 677 00067 %
Nelonen6,1 %7,7 %1 241 00050 %
Jim2,7 %2,6 %910 00036 %
Liv1,2 %1,3 %761 00030 %
Hero0,5 %0,5 %317 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %12,1 %1 468 00059 %
TV53,4 %3,6 %931 00037 %
Kutonen3,5 %3,3 %854 00034 %
Frii1,8 %1,8 %541 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %39 0002 %
TLC0,5 %0,5 %481 00019 %
Warner Bros. Discovery9,5 %9,4 %1 235 00049 %
STAR Channel3,1 %2,9 %730 00029 %
National Geographic Channel3,5 %2,3 %713 00029 %
Disney Finland6,7 %5,2 %1 020 00041 %
Muut5,3 %4,6 %803 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 985 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.