Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 154 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,7 %25,5 %3 085 00061 %
Yle TV28,4 %6,5 %2 758 00054 %
Yle Teema&Fem4,2 %3,3 %1 939 00038 %
Yle yhteensä38,3 %35,2 %3 521 00070 %
MTV322,6 %26,5 %3 267 00065 %
Sub4,0 %4,2 %2 071 00041 %
AVA2,9 %2,8 %1 588 00031 %
MTV:n maksukanavat1,7 %1,6 %746 00015 %
MTV yhteensä31,3 %35,1 %3 539 00070 %
Nelonen7,0 %9,0 %2 642 00052 %
Jim2,2 %2,0 %1 715 00034 %
Liv1,5 %1,4 %1 536 00030 %
Hero0,4 %0,4 %577 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,1 %12,8 %3 073 00061 %
TV53,1 %3,0 %1 854 00037 %
Kutonen2,4 %2,2 %1 497 00030 %
Frii2,9 %2,9 %1 121 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %73 0001 %
TLC1,7 %1,3 %1 043 00021 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,6 %2 521 00050 %
STAR Channel2,5 %2,5 %1 384 00027 %
National Geographic Channel2,8 %1,8 %1 272 00025 %
Disney Finland5,3 %4,2 %1 932 00038 %
Muut4,2 %3,6 %1 521 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 154 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.