Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2025
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 434 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 463 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,8 %24,4 %3 176 00058 %
Yle TV26,9 %4,9 %2 842 00052 %
Yle Teema&Fem3,7 %2,9 %1 962 00036 %
Yle yhteensä35,4 %32,2 %3 715 00068 %
MTV323,6 %28,2 %3 420 00063 %
Sub3,9 %4,2 %2 203 00041 %
AVA2,8 %2,5 %1 624 00030 %
MTV:n maksukanavat1,0 %0,5 %627 00012 %
MTV yhteensä31,3 %35,4 %3 755 00069 %
Nelonen6,6 %8,0 %2 813 00052 %
Jim2,3 %2,3 %1 784 00033 %
Liv1,9 %1,7 %1 542 00028 %
Hero0,4 %0,4 %642 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %12,4 %3 298 00061 %
TV56,1 %6,0 %2 313 00043 %
Kutonen2,2 %2,4 %1 630 00030 %
Frii2,6 %2,6 %958 00018 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %60 0001 %
TLC1,6 %1,2 %1 046 00019 %
Warner Bros. Discovery12,8 %12,3 %2 850 00052 %
STAR Channel2,5 %2,7 %1 519 00028 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %1 148 00021 %
Disney Finland5,2 %4,5 %1 974 00036 %
Muut3,9 %2,9 %1 573 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 463 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.