Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2025
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 434 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %26,7 %3 195 00059 %
Yle TV28,4 %4,7 %2 954 00054 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,0 %1 942 00036 %
Yle yhteensä38,1 %34,4 %3 715 00068 %
MTV322,6 %26,3 %3 374 00062 %
Sub3,8 %3,9 %2 199 00040 %
AVA2,8 %2,6 %1 624 00030 %
MTV:n maksukanavat1,4 %1,9 %706 00013 %
MTV yhteensä30,6 %34,6 %3 813 00070 %
Nelonen7,5 %9,8 %2 893 00053 %
Jim2,3 %2,4 %1 776 00033 %
Liv1,9 %1,6 %1 533 00028 %
Hero0,5 %0,6 %615 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %14,4 %3 272 00060 %
TV53,3 %3,1 %1 996 00037 %
Kutonen2,3 %2,0 %1 637 00030 %
Frii2,6 %2,7 %1 151 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %76 0001 %
TLC1,8 %1,5 %1 063 00020 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,3 %2 750 00051 %
STAR Channel2,6 %2,8 %1 492 00027 %
National Geographic Channel3,1 %1,8 %1 311 00024 %
Disney Finland5,7 %4,6 %1 979 00036 %
Muut4,3 %4,2 %1 604 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 500 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.