Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2025
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 450 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 159 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 6 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,1 %12,0 %560 00039 %
Yle TV29,7 %4,7 %526 00036 %
Yle Teema&Fem1,3 %1,1 %189 00013 %
Yle yhteensä22,1 %17,9 %761 00052 %
MTV324,1 %28,5 %739 00051 %
Sub4,7 %5,4 %397 00027 %
AVA2,4 %2,1 %266 00018 %
MTV:n maksukanavat1,3 %0,7 %119 0008 %
MTV yhteensä32,4 %36,7 %841 00058 %
Nelonen9,0 %11,0 %566 00039 %
Jim3,6 %3,6 %364 00025 %
Liv2,5 %2,6 %269 00019 %
Hero0,4 %0,5 %80 0006 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %17,7 %740 00051 %
TV58,0 %8,5 %450 00031 %
Kutonen3,0 %3,7 %311 00021 %
Frii3,2 %2,6 %152 00010 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0001 %
TLC2,4 %1,3 %184 00013 %
Warner Bros. Discovery16,6 %16,1 %620 00043 %
STAR Channel5,7 %5,1 %327 00023 %
National Geographic Channel1,7 %1,9 %155 00011 %
Disney Finland7,4 %7,0 %394 00027 %
Muut5,9 %4,1 %351 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 159 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.