Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 185 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,1 %25,0 %1 559 00058 %
Yle TV217,9 %9,2 %1 618 00060 %
Yle Teema&Fem2,9 %3,2 %1 016 00038 %
Yle yhteensä43,9 %37,4 %1 900 00071 %
MTV316,4 %21,4 %1 663 00062 %
Sub4,9 %5,3 %1 289 00048 %
AVA2,1 %2,1 %797 00030 %
MTV:n maksukanavat1,9 %2,1 %443 00016 %
MTV yhteensä25,2 %30,9 %1 833 00068 %
Nelonen5,6 %7,5 %1 398 00052 %
Jim3,3 %3,7 %987 00037 %
Liv1,6 %2,2 %876 00033 %
Hero0,3 %0,4 %292 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,8 %13,8 %1 600 00060 %
TV53,3 %3,2 %1 053 00039 %
Kutonen3,2 %2,7 %910 00034 %
Frii2,0 %1,9 %528 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %44 0002 %
TLC0,7 %0,8 %481 00018 %
Warner Bros. Discovery9,7 %8,8 %1 411 00053 %
STAR Channel2,8 %2,9 %835 00031 %
National Geographic Channel3,3 %2,5 %718 00027 %
Disney Finland6,0 %5,3 %1 113 00041 %
Muut5,5 %5,3 %960 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 185 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.