Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2025
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 565 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 160 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,5 %25,9 %1 659 00065 %
Yle TV215,7 %8,4 %1 551 00060 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,2 %1 083 00042 %
Yle yhteensä43,7 %37,5 %1 869 00073 %
MTV321,1 %25,8 %1 735 00068 %
Sub3,1 %3,0 %1 201 00047 %
AVA3,0 %2,7 %873 00034 %
MTV:n maksukanavat1,5 %1,1 %352 00014 %
MTV yhteensä28,7 %32,6 %1 884 00073 %
Nelonen6,5 %9,2 %1 487 00058 %
Jim1,8 %2,1 %871 00034 %
Liv2,2 %3,2 %1 014 00040 %
Hero0,4 %0,5 %338 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,8 %14,9 %1 674 00065 %
TV52,9 %2,5 %1 030 00040 %
Kutonen1,1 %1,0 %681 00027 %
Frii3,3 %3,2 %595 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %6 0000 %
TLC2,7 %2,5 %634 00025 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,2 %1 388 00054 %
STAR Channel1,8 %1,7 %704 00027 %
National Geographic Channel1,8 %1,4 %562 00022 %
Disney Finland3,6 %3,0 %919 00036 %
Muut3,9 %3,5 %815 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 160 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.