Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2025
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 724 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 707 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 39 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,2 %31,2 %704 00097 %
Yle TV216,3 %8,8 %639 00089 %
Yle Teema&Fem4,6 %4,2 %537 00074 %
Yle yhteensä51,1 %44,2 %707 00098 %
MTV321,3 %26,4 %664 00092 %
Sub2,1 %2,1 %474 00066 %
AVA2,8 %2,3 %381 00053 %
MTV:n maksukanavat1,2 %0,3 %131 00018 %
MTV yhteensä27,4 %31,1 %674 00093 %
Nelonen5,5 %7,6 %590 00082 %
Jim1,3 %1,5 %368 00051 %
Liv2,1 %3,4 %411 00057 %
Hero0,4 %0,5 %143 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,3 %13,1 %612 00085 %
TV52,2 %1,7 %409 00057 %
Kutonen0,6 %0,5 %243 00034 %
Frii2,2 %2,4 %240 00033 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %3 0000 %
TLC2,4 %2,2 %255 00035 %
Warner Bros. Discovery7,5 %6,9 %489 00068 %
STAR Channel0,8 %0,9 %246 00034 %
National Geographic Channel1,5 %1,1 %232 00032 %
Disney Finland2,3 %2,0 %334 00046 %
Muut2,8 %3,0 %285 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %707 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.