Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2025
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 578 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 564 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 42 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %31,8 %547 00095 %
Yle TV220,2 %11,0 %527 00091 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,9 %421 00073 %
Yle yhteensä52,7 %46,7 %559 00097 %
MTV315,9 %21,1 %541 00094 %
Sub3,8 %4,2 %439 00076 %
AVA2,2 %2,1 %318 00055 %
MTV:n maksukanavat1,3 %1,2 %162 00028 %
MTV yhteensä23,3 %28,6 %546 00094 %
Nelonen4,5 %6,2 %454 00079 %
Jim2,5 %2,8 %336 00058 %
Liv1,4 %2,1 %323 00056 %
Hero0,3 %0,3 %121 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,7 %11,4 %488 00084 %
TV52,5 %2,3 %368 00064 %
Kutonen2,6 %1,7 %317 00055 %
Frii2,1 %2,0 %231 00040 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %12 0002 %
TLC0,5 %0,3 %193 00033 %
Warner Bros. Discovery7,9 %6,7 %455 00079 %
STAR Channel1,3 %1,3 %261 00045 %
National Geographic Channel3,5 %2,5 %304 00053 %
Disney Finland4,7 %3,8 %375 00065 %
Muut3,5 %3,8 %290 00050 %
Yhteensä100,0 %100,0 %564 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.