Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 324 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,4 %28,0 %3 612 00073 %
Yle TV28,9 %7,5 %3 186 00065 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,3 %2 499 00051 %
Yle yhteensä45,5 %38,9 %3 919 00080 %
MTV316,7 %22,4 %3 614 00074 %
Sub3,0 %3,5 %2 389 00049 %
AVA1,9 %2,0 %1 861 00038 %
C More Total0,5 %0,5 %377 0008 %
MTV yhteensä22,2 %28,4 %3 856 00078 %
Nelonen7,1 %9,3 %3 188 00065 %
Jim3,3 %2,8 %2 187 00044 %
Liv2,2 %2,1 %2 145 00044 %
Hero1,3 %1,6 %1 465 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %15,7 %3 602 00073 %
TV53,2 %3,2 %2 412 00049 %
Kutonen2,1 %1,9 %1 806 00037 %
Frii2,1 %2,2 %1 377 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %96 0002 %
TLC2,1 %2,1 %1 360 00028 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,7 %2 973 00060 %
STAR Channel2,8 %2,6 %1 745 00035 %
National Geographic Channel2,5 %2,0 %1 498 00030 %
Disney Finland5,3 %4,6 %2 263 00046 %
Paramount Network0,5 %0,4 %510 00010 %
AlfaTV0,6 %0,7 %1 079 00022 %
Muut2,2 %1,6 %898 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 324 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.