Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 215 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV114,0 %13,4 %873 00062 %
Yle TV210,4 %6,2 %748 00054 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,5 %480 00034 %
Yle yhteensä26,9 %22,1 %1 044 00075 %
MTV318,0 %23,1 %914 00065 %
Sub6,1 %6,7 %626 00045 %
AVA2,5 %2,4 %415 00030 %
C More Total0,5 %0,2 %115 0008 %
MTV yhteensä27,0 %32,4 %1 045 00075 %
Nelonen10,0 %12,3 %825 00059 %
Jim5,4 %5,9 %602 00043 %
Liv3,1 %2,9 %514 00037 %
Hero1,5 %1,8 %339 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,9 %22,9 %980 00070 %
TV54,0 %3,9 %589 00042 %
Kutonen3,2 %3,0 %467 00033 %
Frii1,7 %1,4 %286 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %38 0003 %
TLC3,7 %3,7 %321 00023 %
Warner Bros. Discovery12,9 %12,2 %779 00056 %
STAR Channel5,5 %5,0 %459 00033 %
National Geographic Channel3,1 %2,0 %341 00024 %
Disney Finland8,6 %7,0 %595 00043 %
Paramount Network1,1 %0,9 %149 00011 %
AlfaTV0,1 %0,1 %132 0009 %
Muut3,4 %2,3 %322 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 215 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.