Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 061 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,9 %27,8 %1 716 00071 %
Yle TV29,7 %8,6 %1 516 00063 %
Yle Teema&Fem4,0 %3,3 %1 199 00050 %
Yle yhteensä45,6 %39,6 %1 855 00077 %
MTV315,2 %20,8 %1 715 00071 %
Sub3,4 %4,0 %1 203 00050 %
AVA1,5 %1,5 %848 00035 %
C More Total0,8 %1,0 %217 0009 %
MTV yhteensä20,9 %27,3 %1 844 00076 %
Nelonen6,8 %8,5 %1 503 00062 %
Jim3,6 %3,4 %1 120 00046 %
Liv1,6 %1,6 %984 00041 %
Hero1,4 %1,9 %785 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %15,4 %1 719 00071 %
TV53,3 %3,2 %1 204 00050 %
Kutonen3,3 %2,9 %987 00041 %
Frii1,6 %1,7 %667 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %67 0003 %
TLC1,2 %1,2 %638 00026 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,3 %1 477 00061 %
STAR Channel3,2 %2,7 %901 00037 %
National Geographic Channel3,6 %2,7 %824 00034 %
Disney Finland6,8 %5,4 %1 161 00048 %
Paramount Network0,5 %0,4 %247 00010 %
AlfaTV0,5 %0,6 %538 00022 %
Muut2,5 %2,0 %492 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 061 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.