Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 235 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,0 %27,4 %1 806 00069 %
Yle TV210,2 %8,6 %1 644 00063 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,2 %1 230 00047 %
Yle yhteensä45,2 %39,3 %2 004 00077 %
MTV315,1 %21,0 %1 835 00071 %
Sub3,6 %4,0 %1 268 00049 %
AVA1,4 %1,5 %869 00033 %
C More Total1,0 %1,0 %260 00010 %
MTV yhteensä21,1 %27,5 %1 986 00076 %
Nelonen6,9 %8,5 %1 602 00062 %
Jim3,5 %3,4 %1 154 00044 %
Liv1,5 %1,6 %1 009 00039 %
Hero1,4 %1,9 %794 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %15,3 %1 826 00070 %
TV53,3 %3,1 %1 251 00048 %
Kutonen3,2 %2,9 %1 002 00039 %
Frii1,6 %1,6 %689 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %70 0003 %
TLC1,2 %1,2 %656 00025 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,2 %1 533 00059 %
STAR Channel3,1 %2,7 %941 00036 %
National Geographic Channel3,5 %2,7 %846 00033 %
Disney Finland6,6 %5,4 %1 220 00047 %
Paramount Network0,5 %0,4 %257 00010 %
AlfaTV0,5 %0,6 %545 00021 %
Muut3,1 %2,4 %550 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 235 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.