Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 360 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,1 %27,2 %1 264 00090 %
Yle TV28,0 %7,3 %1 142 00082 %
Yle Teema&Fem4,2 %3,1 %952 00068 %
Yle yhteensä42,3 %37,7 %1 312 00094 %
MTV316,3 %21,5 %1 233 00088 %
Sub3,3 %3,8 %874 00062 %
AVA2,2 %2,5 %721 00051 %
C More Total0,5 %0,5 %130 0009 %
MTV yhteensä22,4 %28,3 %1 281 00091 %
Nelonen7,6 %9,3 %1 063 00076 %
Jim3,2 %2,5 %801 00057 %
Liv2,2 %2,2 %802 00057 %
Hero1,9 %2,4 %614 00044 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %16,3 %1 175 00084 %
TV53,7 %3,4 %916 00065 %
Kutonen2,6 %2,1 %715 00051 %
Frii2,3 %2,3 %560 00040 %
The Discovery Channel0,2 %0,0 %38 0003 %
TLC1,7 %2,0 %465 00033 %
Warner Bros. Discovery10,7 %10,1 %1 056 00075 %
STAR Channel2,8 %2,6 %644 00046 %
National Geographic Channel2,9 %2,3 %598 00043 %
Disney Finland5,7 %4,9 %843 00060 %
Paramount Network0,5 %0,3 %191 00014 %
AlfaTV0,3 %0,4 %425 00030 %
Muut3,1 %2,0 %295 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 360 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.