Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 176 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 41 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV142,4 %36,0 %1 162 00097 %
Yle TV29,1 %8,5 %1 057 00088 %
Yle Teema&Fem4,7 %3,9 %956 00080 %
Yle yhteensä56,3 %48,4 %1 171 00098 %
MTV316,4 %22,6 %1 118 00093 %
Sub1,4 %1,6 %674 00056 %
AVA1,5 %1,3 %610 00051 %
C More Total0,5 %0,7 %103 0009 %
MTV yhteensä19,9 %26,2 %1 132 00095 %
Nelonen5,3 %7,4 %980 00082 %
Jim2,3 %1,6 %637 00053 %
Liv1,7 %1,5 %672 00056 %
Hero0,8 %0,9 %435 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,1 %11,4 %1 027 00086 %
TV52,5 %2,7 %757 00063 %
Kutonen1,4 %1,3 %550 00046 %
Frii2,0 %2,4 %459 00038 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %20 0002 %
TLC1,8 %1,6 %465 00039 %
Warner Bros. Discovery8,0 %8,4 %872 00073 %
STAR Channel1,4 %1,4 %486 00041 %
National Geographic Channel2,1 %1,7 %495 00041 %
Disney Finland3,5 %3,1 %639 00053 %
Paramount Network0,3 %0,2 %105 0009 %
AlfaTV1,0 %1,2 %498 00042 %
Muut1,0 %1,1 %196 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 176 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.